24.5.07

Brabus SV12 S Biturbo: el coupe legal más rápido del mundo

El Brabus SV12 S Biturbo Coupe se nos presenta como el Coupe más rápido y potente. Con 730cv (537kW) de potencia, 1.230Nm máx y una velocidad punta de 340km/h, el corazón de este Coupe es el Brabus SV12 S Biturbo, basado en el motor de 12 cilindros Mercedes 600. La instalación de un cigüeñal especial Brabus, con una carrera más larga y unos pistones forjados incrementan la capacidad de 5,5, a 6,2 litros. Las modificaciones también incluyen la preparación de la culata y cuatro árboles de levas.
La preparación continúa con dos turbos más grandes, un intercooler de alta eficiencia y un sistema de escapamiento de altas prestaciones de baja presión.
Los ajustes en el banco determinaron la nueva programación de la electrónica, tanto para maximizar la potencia como para poder cumplir los estrictos límites de emisiones Euro IV.
La potencia se transmite a las ruedas traseras vía una modificada transmisión de 5 velocidades. Opcionalmente, con un diferencial Brabus se conseguiría optimizar aún más la tracción.
Además de potente, el Brabus SV12 S Biturbo coupe también es el más rapido (street legal) de su categoría, pudiendo pasar de 0 a 100 km/h en 4 segundos y llegar a los 200 km/h en 11,9.
El tunel de viento definió las directrices de las modificaciones de la carrocería. Los plásticos delanteros ahora reducen la elevación de esta parte a altas velocidades y mejoran la refrigeración del motor y los [...]
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El Brabus SV12 S Biturbo Coupe se nos presenta como el Coupe más rápido y potente. Con 730cv (537kW) de potencia, 1.230Nm máx y una velocidad punta de 340km/h, el corazón de este Coupe es el Brabus SV12 S Biturbo, basado en el motor de 12 cilindros Mercedes 600. La instalación de un cigüeñal especial Brabus, con una carrera más larga y unos pistones forjados incrementan la capacidad de 5,5, a 6,2 litros. Las modificaciones también incluyen la preparación de la culata y cuatro árboles de levas.
La preparación continúa con dos turbos más grandes, un intercooler de alta eficiencia y un sistema de escapamiento de altas prestaciones de baja presión.
Los ajustes en el banco determinaron la nueva programación de la electrónica, tanto para maximizar la potencia como para poder cumplir los estrictos límites de emisiones Euro IV.
La potencia se transmite a las ruedas traseras vía una modificada transmisión de 5 velocidades. Opcionalmente, con un diferencial Brabus se conseguiría optimizar aún más la tracción.
Además de potente, el Brabus SV12 S Biturbo coupe también es el más rapido (street legal) de su categoría, pudiendo pasar de 0 a 100 km/h en 4 segundos y llegar a los 200 km/h en 11,9.
El tunel de viento definió las directrices de las modificaciones de la carrocería. Los plásticos delanteros ahora reducen la elevación de esta parte a altas velocidades y mejoran la refrigeración del motor y los frenos delanteros.
El emplazamiento de las lámparas y las luces antiniebla se ha ajustado ligeramente para aumentar la seguridad activa y la iluminación de la carretera.
Del nuevo parachoques trasero -rediseñado para mejorar la estabilidad direccional a altas velocidades- salen dos dobles salidas de escape. Además en él se han incrustado unos leds.
Suspensiones, frenos y ruedas pueden ser escogidos de diferentes opciones que Brabus ha seleccionado para esta preparación. Entre ellas están las llantas Brabus Monoblock de aleación ligera y dimensiones de 18, 19, 20 y 21´´. La medida más grande de neumático posible corresponde a la opción 265/30 ZR 21 delante y 295/30 ZR 21 detrás, recomendando escoger los modelos más altos de gama de las marcas Pirelli y Yokohama.
El sistema de suspensiones que tiene el coche que véis en las fotos rebaja la altura en unos 25 cm.
Y nos quedan los frenos, de potentes discos de 380 x 36 mm y pinzas de 6 pistones.
De piel y alcantara es el interior, que se ha equipado con productos exclusivos.
Por último el precio. Un BRABUS SV12 S Biturbo coupe puede ser adquirido completo a partir de 178.980 Euros o ser construido a partir del propio CL 600.
Más información en la web de Brabus.







The World’s Fastest and Most Powerful Coupe
BRABUS SV12 S Biturbo Coupe with 730 hp and 340 km/h
730 hp / 537 kW of power, 1,320 Nm of top and a top speed of 340 km/h: With the BRABUS SV12 S Biturbo coupe based on the latest Mercedes CL 600 model BRABUS presents the world’s fastest and most powerful coupe.
At the heart of this exclusive automobile is the BRABUS SV12 S Biturbo engine. It is based on the turbocharged Mercedes 600 twelve-cylinder engine and represents the most powerful street-legal V12 engine in the world. Installing a special BRABUS crankshaft with longer stroke, combined with a bigger bore and correspondingly sized forged pistons, increases displacement from 5.5 to 6.3 liters. Further engine modifications also include precision-machining the cylinder heads and fitting them with four special camshafts.
In addition the engine peripherals are also modified extensively. The modifications include special exhaust manifolds, two larger turbochargers, a high-efficiency intercooler and a high-performance exhaust system with metal catalysts and low back pressure. Extensive bench tests determined the new programming for the engine electronics that not only maximizes power yield but also ensures that the engine meets stringent Euro IV emission limits.
Performance figures of the BRABUS SV12 S Biturbo displacement engine speak volumes: A rated power output of 730 hp / 537 kW at 5,100 rpm is just as extraordinary as a peak torque of 1,320 Nm at just 2,100 rpm. In the car peak torque is limited electronically to 1,100 Nm.
Power is transferred to the rear wheels via a modified five-speed automatic transmission. The optionally available BRABUS locking differential optimizes traction. All BRABUS drivetrain elements are operated with ARAL high-performance lubricants.
The BRABUS S V12 S Biturbo coupe is not just the most powerful; it is also the fastest street-legal of its kind. 0 – 100 km/h in 4.0 seconds, 200 km/h after just 11.9 seconds and an electronically limited top speed of 340 km/h are all without equal.
The enormous performance of the BRABUS SV12 S Biturbo coupe places exceptionally high demands on the aerodynamic-enhancement parts that were developed in the wind tunnel. The sophisticated shape of the BRABUS front apron reduces lift on the front axle and improves engine and front brake cooling due to its large air inlet. Integrated fog lamps and high beams lend the car a characteristic appearance and further improve active safety by optimizing illumination of the road.
The BRABUS rocker panels optimize the airflow along the sides and feature integrated entrance lights for safe entering and exiting of the vehicle in the dark.
The BRABUS rear apron sports custom-tailored cutouts for the BRABUS quad sport exhaust. Three LED lights integrated into the apron are also activated via the keyless fob. An understated rear spoiler rounds out the sophisticated BRABUS aerodynamics concept, and reduces lift on the rear axle for further improved directional stability at high speeds.
The enormous performance of the BRABUS SV12 S Biturbo coupe is kept safely in check at all times thanks to custom-tailored solutions for tires, suspension and brakes. Among them are BRABUS Monoblock light-alloy wheels with diameters of 18, 19, 20 or 21 inches. The largest tire/wheel combination features BRABUS Monoblock VI and E wheels in sizes 9Jx21 in front and 10.5Jx21 on the rear axle. The largest corresponding tires are size 265/30 ZR 21 in front and size 295/30 ZR 21 in the rear. BRABUS recommends Pirelli and YOKOHAMA high-performance tires.
The BRABUS module for the standard ABC suspension is specifically calibrated to these high-performance tires, and lowers the ride height of the two-door by some 25 millimeters. For further optimized active safety the BRABUS SV12 S Biturbo coupe can be equipped with the BRABUS high-performance brake system. Maximum fade-free stopping power is provided on the front axle by 380 x 36 millimeter discs and 12-piston aluminum fixed calipers. The rear features 355 x 28 millimeter discs and six-piston aluminum fixed calipers.
BRABUS also fulfills any requests imaginable when it comes to exclusive interior options. The list of products ranges from scuff plates with illuminated BRABUS logo or an ergonomically shaped sport steering wheel to an exclusive customized interior crafted from soft yet durable BRABUS Mastik leather and the finest Alcantara.
The BRABUS SV12 S Biturbo coupe can be ordered as a complete car starting at 178,980 Euros or can be built based on an existing current CL 600 model.
www.brabus.com